Rally autá sú rozdelené to tried podľa ich výkonu, povolených úprav, konštrukčných obmedzení, počtu poháňaných náprav a iných kritérií s cieľom vytvoriť férové a porovnateľné podmienky pre súťažiacich v jednotlivých triedach. Po každom preteku sa preto vyhlasujú víťazi jednotlivých tried a jeden celkový víťaz s najlepším dosiahnutým časom. Triedy sú definované národnými technickými predpismi SAMŠ - Slovenskej asociácie motoristického športu. Majstrovstiev Slovenska v rally sa môžu zúčastniť iba vozidlá, ktoré sú v súlade s týmito predpismi.
Nasledujúce rozdelenie je informatívne a slúži ako jednoduchý prehľad tried, súťažných vozidiel a špecifikácií:
TRIEDA 2, vozidlá R5
Vozidlá
Citroën DS3 R5
Ford Fiesta R5
Peugeot 208 R5
Mitsubishi Mirage R5
Škoda Fabia R5
Hyundai i20 R5
Toyota Etios R5
Proton Iriz R5
Špecifikácia
- fabrické špeciály
- najsilnejšie a najmodernejšie vozidlá
- maximálny zdvihový objem turbomotora 1 600 cm³
- pohon všetkých kolies
- sekvenčná prevodovka
- 28 mm restriktor
- minimálna hmotnosť 1 230 kg
TRIEDA 2, vozidlá R4
Vozidlá
Mitsubishi Lancer Evolution
Subaru Impreza
Špecifikácia
- produkčné vozidlá
- zdvihový objem turbomotora nad 2 000 cm³
- pohon všetkých kolies
- manuálna prevodovka
- 33 mm restriktor
- minimálna hmotnosť 1 300 kg
TRIEDA 2, vozidlá S2000
Vozidlá
Fiat Grande Punto Abarth
Ford Fiesta
MG ZR
MINI Countryman
Opel Corsa
Peugeot 207
Proton Satria Neo
Škoda Fabia
Toyota Corolla
Toyota Auris
Volkswagen Polo
Špecifikácia
- fabrické špeciály
- maximálny zdvihový objem 2 000 cm³
- pohon všetkých kolies
- 6-rýchlostná sekvenčná prevodovka, alebo 5-rýchlostná manuálna prevodovka s pôvodnými prevodovými pomermi
TRIEDA 3
Vozidlá
Mitsubishi Lancer Evolution
Subaru Impreza
Špecifikácia
- produkčné vozidlá vychádzajúce zo sériových modelov
- zdvihový objem 2 000 cm³
- pohon všetkých kolies
- 5-rýchlostná manuálna prevodovka s pôvodnými prevodovými pomermi
- 33 mm restriktor
- v tejto triede jazdí ČERVENÉ MRAVCE rally team
TRIEDA 5
Vozidlá
Citroën DS3
Fiat 500
Fiat Punto
Honda Civic
Renault Clio
Toyota 86
Špecifikácia
- fabrické špeciály
- pohon predných kolies
- sekvenčná prevodovka
- vozidlá S1600
- vozidlá s atmosférickým motorom so zdvihovým objemom 1 600 - 2 000 cm³, alebo turbomotorom 1 067 - 1 333 cm³
- vozidlá s motorom s nominálnym objemom do 1 620 cm³
- vozidlá s motorom s nominálnym objemom do 2 000 cm³
- vozidlá s diesel motorom s nominálnym objemom do 2 000 cm³
TRIEDA 6
Vozidlá
Citroën C2
Peugeot 208
Ford Fiesta
Renault Twingo
Skoda Fabia
Špecifikácia
- fabrické špeciály
- pohon predných kolies
- sekvenčná prevodovka
- vozidlá Kit car s objemom 1 400 - 1 600 cm³
- vozidlá s atmosférickým motorom so zdvihovým objemom 1 400 - 1 600 cm³, alebo turbomotorom 927 - 1 067 cm³
TRIEDA 7
Vozidlá
Citroën DS3
Ford Fiesta
Renault Twingo
Špecifikácia
- produkčné autá
- pohon predných kolies
- vozidlá Kit car s objemom do 1 400 cm³
- vozidlá s atmosférickým motorom so zdvihovým objemom 1 400 - 1 600 cm³ a hmotnosťou minimálne 1030 kg
- vozidlá s atmosférickým motorom so zdvihovým objemom do 1 400 cm³ a hmotnosťou minimálne 980 kg
- vozidlá s turbomotorom do 1 067 cm³
TRIEDA 8
Vozidlá
Honda Civic Type R
Renault Clio 3 RS
Špecifikácia
- produkčné vozidlá
- vozidlá N a N/SK s objemom 1 600 - 2 000 cm³
TRIEDA 11
Vozidlá
Staršie verzie vozidiel:
Citroën Xsara WRC
Citroën C4 WRC
Citroën DS3 WRC
Citroën C3 WRC
Ford Escort WRC
Ford Focus RS WRC
Ford Fiesta RS WRC
Ford Fiesta WRC
Hyundai Accent WRC
MINI John Cooper Works WRC
Mitsubishi Lancer Evolution WRC
Peugeot 206 WRC
Peugeot 307 WRC
SEAT Córdoba WRC
Škoda Octavia WRC
Škoda Fabia WRC
Subaru Impreza WRC
Suzuki SX4 WRC
Toyota Corolla WRC
Yaris WRC
Volkswagen Polo R WRC
Špecifikácia
- vozidlá WRC so skončenou homologáciou
- skupina A a A/SK so zdvihovým objemom nad 2 000 cm³